Afdeling Auto’s

Steven van Eijck, voorzitter

Automobiliteit is aan ingrijpende veranderingen onderhevig. Mobiliteitskeuzes worden steeds flexibeler. Brandstoffen worden schaarser en dat spoort constant aan tot innovatie. Daarnaast dwingt de rendementsdruk branches tot andere verdienmodellen. En de politiek is meer dan ooit een onvoorspelbare partner. Om maar enkele van de ontwikkelingen te noemen. Binnen dit dynamische krachtenveld behartigt afdeling Auto’s de belangen van de Nederlandse importeurs en fabrikanten van personen-, bestel- en vrachtauto’s. Toekomstbestendige mobiliteit is daarbij onze visie. We lobbyen bij Nederlandse en Europese overheden, monitoren ontwikkelingen en informeren onze leden daarover. We zorgen voor collectieve promotie. En we bieden onze leden een krachtig netwerk.

Autofiscaliteit

Autobezit en autogebruik zijn zo’n beetje de sterkst gefiscaliseerde activiteiten in onze maatschappij. Tegelijkertijd is de autofiscaliteit verre van koersvast. Fiscale maatregelen worden regelmatig veranderd en kunnen tot ingrijpende marktverstoringen leiden. Dat heeft grote impact voor de leden van afdeling Auto’s. Hun toekomstzekerheid hangt in grote mate af van politieke besluiten. Het is dus niet zo vreemd dat autofiscaliteit één van de belangrijke lobbydossiers is voor afdeling Auto’s. Lees meer >

AutoRAI en BedrijfsautoRAI

Collectieve promotie is sinds jaar en dag van groot belang voor de branche. Sinds 1900 is de AutoRAI daar het meest bekende voorbeeld van. Later kwam daar de BedrijfsautoRAI bij. Door de economische crisis, die in 2008 begon, kwam de klad in tentoonstellingen. Edities werden overgeslagen en in 2009 veranderde de opzet van de AutoRAI.  In 2015 zijn we weer terug van weggeweest. AutoRAI en BedrijfsautoRAI staan weer als vanouds op de agenda, maar dan met veel vernieuwing. Lees meer >