Platform Toekomstbestendige Mobiliteit

Platform Toekomstbestendige Mobiliteit (PTM) is een initiatief van RAI Vereniging en werkt aan de mobiliteit van de toekomst. Het platform brengt leden samen met branchegenoten die niet gelieerd zijn aan RAI Vereniging: van tankcardmaatschappij tot laadpaalleverancier. Samen denken we na over innovaties die de branche verder helpen.

De ontwikkelingen in de branche gaan in een hoog tempo. Waar in 2009 nog alleen het Platform Elektrische Mobiliteit bestond, is anno 2015 een veel bredere kijk op de technologische ontwikkelingen nodig. Daarom bestaat het PTM uit de deelplatformen Gas, Elektrisch, Waterstof en ITS (intelligente transportsystemen). Een bewuste keuze omdat de auto-industrie weet dat er meerdere sporen nodig zijn om in de toekomst nog net zo succesvol auto’s te ontwikkelen.

In 2015 zullen RAI Vereniging afdeling Auto’s en PTM werken aan concrete initiatieven, mede door partijen van binnen en buiten de branche vaker bij elkaar te brengen.