RAI Vereniging

voor iedereen in de mobiliteitsindustrie

RAI Vereniging is er voor de mobiliteitsindustrie in de breedste zin van het woord. We behartigen de belangen van zo’n 500 fabrikanten en importeurs in alle geledingen van de mobiliteitsbranche. We dragen bij aan de dagelijkse ambities van onze leden en lobbyen voor hun belangen in Den Haag en Brussel. In dit jaarplan blikken we terug op 2014 en kijken we vooruit naar de nabije toekomst.

Wet- en regelgeving start in Brussel

Wet- en regelgeving vindt steeds meer z’n oorsprong in Brussel. Vanwege deze toenemende impact van Europees beleid, is het zaak om al vroeg aan tafel te zitten bij beleidsmakers en politiek in Brussel. RAI Vereniging acteert in een breed scala van Europese verbanden en is daarnaast in alle Europese overlegorganen die voor onze leden van belang zijn vertegenwoordigd. Dat stelt ons in staat de belangen van onze leden in een vroeg stadium van het beleidsproces onder de volle aandacht van wet- en regelgevers te brengen. Lees meer >

Energieakkoord

Ruim veertig organisaties hebben zich verbonden aan het Energieakkoord voor duurzame groei. RAI Vereniging is één van die ondertekenaars en speelt een cruciale rol in het realiseren van het Energieakkoord. Samen met onze leden buigen wij ons onder meer over de keuze voor brandstoffen, zonder eenzijdig een specifieke vorm te kiezen. Elektrisch vervoer is bijvoorbeeld één van de vele mogelijkheden. Maar er is ook aanzienlijke winst te behalen door conventionele motoren zuiniger en schoner te maken. Lees meer >