Energieakkoord

Na de ondertekening van het Energieakkoord in 2013 heeft RAI Vereniging zich uitvoerig gebogen over de vraag welke technieken moeten gaan bijdragen aan het behalen van de CO2-doelstellingen tot 2050. Welke concrete acties zijn er nu nodig om het Energieakkoord goed uit te voeren? Als deelnemer aan de ‘Mobiliteit en transport’ agenda van het Energieakkoord, denkt RAI Vereniging met de eigen achterban in 2015 verder na over de concretisering van de actiepunten en op wélke wijze de auto-industrie kan bijdragen aan de ambitieuze doelstellingen van het Energieakkoord.

Het is in elk geval belangrijk dat de Nederlandse overheid de mogelijkheden en onmogelijkheden van autofabrikanten meeneemt in een breder perspectief dan alleen de doelstellingen binnen de eigen landsgrenzen. RAI Vereniging is van mening dat het stimuleren van elektrische mobiliteit alleen onverstandig is. Met name de combinatie met duurzame alternatieven als bijvoorbeeld biobrandstoffen biedt extra mogelijkheden, terwijl fabrikanten ook steeds weer bewijzen dat de huidige techniek altijd nog schoner en zuiniger kan.