Afdeling Speciale Voertuigen

Gaston van Kleef, voorzitter

Als afdeling Speciale Voertuigen behartigen wij de collectieve belangen van de opbouwindustrie, zoals fabrikanten en importeurs van aanhangwagens, opleggers, carrosserieën, bussen, auto-aanpassingen, brommobielen, laad- en lossystemen en aanverwante producten in Nederland. Continuïteit van de branche is ons belang en uit zich in onze missie. Om daaraan invulling te geven, maken wij heldere keuzes in de onderwerpen waarover wij ons licht laten schijnen. Alle activiteiten van Speciale Voertuigen vallen onder de vier pijlers lobby, promotie, netwerk of de informatievoorziening.

Lobby

De wens in Brussel om de CO2-uitstoot van alle soorten voertuigen in kaart te brengen wordt steeds nadrukkelijker. Dit heeft ook gevolgen voor onder meer fabrikanten en importeurs van aanhangwagens, opleggers en carrosserieën. Onze afdeling denkt in overleg met onze achterban na hoe de CO2-uitstoot meetbaar te maken is voor deze categorie voertuigen. Lees meer >

Collectieve promotie

Promotionele activiteiten, zoals beursdeelname, leveren veel op maar zijn ook intensieve projecten. Een gezamenlijke aanpak neemt veel zorg uit handen. Het merendeel van de leden is jaarlijks op verschillende vakbeurzen te vinden in binnen- en buitenland. Wij ondersteunen hen met collectieve stands en nemen  waar dat kan de organisatie uit handen. Onder collectieve promotie vallen ook onze (veiligheids)keurmerken. Keurmerken dragen bij aan de veiligheid van gebruikers en zorgen voor een kwalitatieve uitstraling. In 2014 groeide het aantal keuringen naar maar liefst 19.393.  Lees meer >