ReinigingsDemoDagen succesformule

Als er iets duidelijk werd tijdens de zevende editie van de ReinigingsDemodagen, die op 3 en 4 juni op het RDW Testcentrum van Lelystad plaatsvond, dan is het wel dat afvalinzameling en alles wat te maken heeft met innovatieve afval- en reinigingsoplossingen, inmiddels big-business is. Niet minder dan 3.050 bezoekers bezochten dit unieke relatie-evenement, dat de sectie Reinigingsvoertuigen van afdeling speciale Voertuigen organiseerde.

Tekstra constateert dat de afgelopen editie opnieuw volledig aan alle verwachtingen heeft voldaan. Hij legt uit dat dit initiatief van de sector de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een begrip in de reinigingswereld. Niet minder dan 92 exposanten toonden in Lelystad hun producten en beschikten daar over 30.000 vierkante meter expositieruimte.

Dit inmiddels beproefde concept bestaat uit een centraal ontmoetingsplein waaromheen een compleet reinigingsdorp met pagode-stands is gebouwd met in de periferie een uitgebreide testbaan. Het is volgens Tekstra bij uitstek een netwerkevenement dat aanbieders en klanten in de reinigingswereld bijeen brengt. “Bovendien kunnen de bezoekers, uiteenlopend van wagenparkbeheerders, chauffeurs/machinisten, inkopers, beleidsmedewerkers van gemeenten tot en met wethouders, in een real-life situatie kennis maken met de laatste ontwikkelingen en noviteiten in deze branche en de verschillende reinigingsproducten en -voertuigen zelf testen.”

Hij stelt vast dat het concept van de ReinigingsDemoDagen ‘staat als een huis’. Het geheim achter deze succesformule is dat het een laagdrempelig, interactief en gratis netwerkevent is, waarbij alle maatschappelijke trends en innovaties onder één dak zijn te zien. “Bezoekers kunnen voertuigen zelf uitproberen en voor de exposanten geldt dat zij ter plekke zaken kunnen doen en nieuwe leads kunnen genereren.”

Tijdens de ReinigingsDemoDagen waren de nieuwste trends te zien, variërend van Euro 6 veegwagens, elektrisch of hybride aangedreven voertuigen tot zelfs producten die werken op zonne-energie, zoals perscontainers. “Maar niet alleen op productniveau zijn in de sector tal van opmerkelijke ontwikkelingen manifest”, vervolgt Tekstra. “Ondernemers die actief zijn in de reinigingswereld treden steeds vaker op als dienstverleners die een totaaloplossing bieden in plaats van slechts één product.”

< Terug naar Druk promotiejaar