Sterke lobby

Tegelijkertijd werkt RAI Vereniging intensief aan de uitbreiding van het netwerk van externe relaties, met bijvoorbeeld AutomotiveNL, CarrosserieNL, Vereniging DOET, Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), Connexxion, NS, ANWB, BOVAG en mijn collega’s uit het Dagelijks Bestuur van VNO-NCW.”

Daarnaast wil RAI Vereniging de positie en zichtbaarheid in Europese koepelorganisaties versterken om zo nog beter invloed uit te kunnen oefenen op Europese dossiers en wet- en regelgeving.

De Bruijn zegt er trots op te zijn dat alle afdelingen zijn vertegenwoordigd in het bestuur van deze koepels (ACEA, ACEM, CLEPA, FIGIEFA, EGEA, CONEBI en CLCCR). Afdeling Speciale Voertuigen bekleedt sinds kort zelfs het voorzitterschap van de CLCCR.