Marktontwikkelingen

Van Kleef benadrukt dat de groei niet alleen betrekking heeft op de vervangingsvraag, maar dat er eveneens sprake is van meer investeringen in nieuwe projecten.

De uitdagingen waar de branche volgens hem nu voor staat is om, na de ingrijpende reorganisatiegolf die in de branche van getrokken materieel heeft plaatsgevonden, goed geschoold personeel te kunnen vinden.”We hebben dringend behoefte aan jonge aanwas voor onze maakindustrie. Veel jongeren zijn echter opgeleid voor ‘toegepast vrijetijdsmanagement’. Dat zijn opleidingen waar het bedrijfsleven niet om heeft gevraagd en niets aan heeft.”

Een ander punt van zorg noemt de afdelingsvoorzitter de vergrijzing van beroepschauffeurs bij ondernemingen die actief zijn in het binnenlands vervoer en het distributievervoer. “Er ligt een taak voor de overheid om het vak techniek en alles wat met automotive samenhangt weer goed op de kaart te krijgen. Niet alleen de sector zelf, ook de BV Nederland zelf moet immers in beweging blijven.”

< Terug naar Afdeling Speciale Voertuigen