Activiteiten

Nederland kent weliswaar geen grote autofabrikanten, maar toch bevatten miljoenen auto’s wereldwijd talloze componenten van Nederlandse makelij. Nederlandse toeleveranciers spelen op mondiale schaal een rol van belang als producenten van allerlei innovatieve producten en technologieën die worden toegepast bij veel verschillende automerken. En er zit veel potentie in deze toeleveringsmarkt, waarin veel van onze leden actief zijn.

Om de marktkansen voor onze leden te vergroten, startte het RAI Industry Platform in 2014 met ‘Made in Holland Tech-Days’. Deze bijeenkomsten hebben het karakter van een handelsmissie en worden georganiseerd bij grote autoproducenten, zoals in 2014 bij BMW en Toyota. Voor 2015 staan onder meer Jaguar Land Rover en Volvo op het programma. Ook zijn we van plan om Tech-Days te organiseren bij vrachtautofabrikanten. Tijdens de ontmoetingen presenteren leden hun nieuwste innovaties aan beslissers bij de grote automerken. De eerste Tech-Days in 2014 zijn met groot enthousiasme ontvangen.

< Terug naar Afdeling Autovak